Air Berlin update

Gedupeerden Air Berlin kunnen claim indienen

De rechtbank in Berlijn heeft een curator aangewezen in de faillissementszaak van Air Berlin. Gedupeerde passagiers kunnen in de periode van 1 november 2017 tot 1 februari 2018 een vordering indienen bij de Duitse curator.

Claim indienen

De aangewezen curator (Lucas Flöther) is verantwoordelijk voor de vereffening van de failliete boedel. Wacht u op de terugbetaling van uw geannuleerde ticket? Of hebt u nog een vergoeding tegoed voor een vertraagde vlucht of problemen met uw bagage? Meld dit schriftelijk en in het Duits of Engels bij de curator via onderstaand adres:

Air Berlin Gruppe / Lucas Flöther
Postfach 10 30 10
18005 Rostock
Germany

Maar opgelet: ná het faillissement is de kans klein dat u uw geld recupereert. Als consument staat u als laatste in de rij van terugbetalingen.

Tips voor het indienen van de claim

  • Geef een omschrijving van de klacht
  • Noteer het boekings- en het vluchtnummer
  • Specifieer het bedrag van de vordering
  • Vermeld uw contactgegevens
  • Voeg kopieën van bewijs m.b.t. de boeking toe
  • Diende u al een klacht in bij Air Berlin? Geef dan ook het registratienummer van deze klacht door
  • Bewaar een kopie van alle stukken van uw klacht

Voorbeeldbrief vordering na faillissement

Voor het melden van uw claim kunt u onze voorbeeldbrief gebruiken. 

Andere opties

  • Hebt u tickets betaald met een kredietkaart en wordt de vlucht niet uitgevoerd? Neem dan contact op met www.mijnkaart.be en doe een terugbetalingsverzoek (chargeback request).
  • U hebt een pakketreis geboekt? De reisorganisator is verantwoordelijk voor vervangend vervoer als de Air Berlin-vlucht is geannuleerd. 

Meer informatie?

Hebt u hier nog vragen over of komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze juristen.