Klacht over Belvilla? Dit kunt u doen!

Laatst aangepast op 23-07-20.

Consumenten klagen bij ECC België over Belvilla, een aanbieder van vakantiewoningen. Klachten gaan o.a. over de slechte staat van de vakantiehuizen, de slechte bereikbaarheid van de klantendienst, de hoge kosten die daaraan verbonden zijn en het niet correct naleven van de annluatievoorwaarden.

Ook al is Belvilla gelinkt aan verschillende Nederlandse brancheorganisaties, is het bedrijf geregistreerd in Zwitserland. Omwille van de link met Nederland namen onze Nederlandse collega’s contact op met Belvilla, maar kregen geen gehoor. ECC-Net kan dus helaas niet voor u bemiddelen.

Hebt u een klacht over Belvilla? Wij stellen u twee opties voor om uw klacht aan te pakken:

Contacteer Thuiswinkel

Hebt u een klacht over het aanbod, het boekingsproces, de voorwaarden of de betaling? Meld dit dan bij het Nederlandse keurmerk voor websites Thuiswinkel dat u gratis zal helpen bemiddelen.

Biedt dit geen oplossing, dan kunt u de kwestie na 4 weken voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. De kosten voor het indienen van een geschil bedragen 52,50 euro. De beslissing van de Geschillencommissie is bindend.

Meer informatie over de procedure van Thuiswinkel vindt u op de website.

Contacteer de Nederlandse Geschillencommissie Reizen

Hebt u een klacht over de accommodatie zelf geboekt bij Belvilla? Dan kunt u ook terecht bij de Geschillencommissie Reizen.

Deze commissie behandelt klachten van consumenten tegen een reisorganisator, boekingskantoor of andere boekingssites gevestigd in Nederland. De kosten voor het indienen van een geschil variëren tussen 77,50 en 127,50 euro, afhankelijk van de factuurbedragen (reissom). De Geschillencommissie beslist bindend.

Wilt u meer weten over de procedure bij de Geschillencommissie Reizen? Kijk eens op de website, waar u ook terecht kunt voor het indienen van een klacht.