Op zoek naar juridische ondersteuning?

U woont in België en hebt een vraag of klacht over een aankoop die u hebt gedaan of wilt doen bij een bedrijf gevestigd in een ander EU-land, Noorwegen, IJsland of het Verenigd Koninkrijk? U bent bij ons aan het juiste adres.

Door de Covid-19-pandemie ontvangen wij uitzonderlijk veel vragen en klachten. De behandeltijd van uw verzoek kan oplopen tot enkele weken en meer dan een maand.

Hebt u een dringende vraag over de gevolgen van het coronavirus voor uw consumentenrechten, gelieve dan eerst onze FAQ te bekijken? Antwoord niet gevonden? Contacteer ons per telefoon of via het klachtenformulier.

Hoe advies vragen aan ECC België?

Ons contacteren voor advies is eenvoudig!

Bent u niet zeker hoe u ons een goed dossier bezorgt? We vatten het voor u samen in deze video. Of volg het stappenplan hieronder.

 

Stap 1. Vul het formulier in dat voor u van toepassing is en voeg alle relevante informatie toe. 

Upload indien mogelijk de volgende documenten (maximum 8, bij voorkeur pdf/doc/docx/jpg/png, geen screenshots gemaakt met smartphone):

  • beknopt overzicht van het relaas
  • bevestiging van aankoop of reservering
  • betalingsbewijs
  • uw correspondentie met de tegenpartij (zet u het voor ons chronologisch in een document, dan maakt u het onze juristen een heel stuk gemakkelijker) 
  • uw bankgegevens (IBAN en BIC), als u een terugbetaling eist
  • andere documenten die u nuttig lijken.

Stap 2. U Ontvangt een automatische ontvangstbevestiging met referentienummer.

Wenst u nog iets toe te voegen aan uw dossier? Beantwoord dan deze ontvangstbevestiging zonder het onderwerp aan te passen. Eventuele bijlagen kunt u toevoegen. Zo komt alles automatisch in het juiste dossier terecht.

Ontvangt u niets? Geef ons een belletje!

Stap 3. ECC België gaat aan de slag met uw vraag of klacht.

We analyseren uw verzoek en contacteren u zo snel mogelijk. Wij informeren u over uw rechten en hoe u deze kunt doen gelden bij de tegenpartij. Komt u samen niet tot een oplossing? Dan proberen wij graag voor u een minnelijke oplossing te bekomen via onze collega’s van het netwerk. Weet dat onze collega’s het dossier opnieuw bekijken in het licht van de toepasbare wetgeving en ervaring met de handelaar. Zij contacteren dan de tegenpartij of een buitengerechtelijke geschillenorgaan.

Let op: een minnelijke oplossing is enkel haalbaar als de tegenpartij meewerkt. Wij kunnen een bedrijf niet verplichten positief te reageren.

Meer info? Raadpleeg ons kwaliteitshandvest en onze privacyverklaring.