TravelBird is failliet

De Nederlandse online reisagent TravelBird B.V. is failliet verklaard. Bent u betrokken? Dit is wat u kunt doen:

Uw reis is geboekt

Hebt u een pakketreis met TravelBird gepland en betaald? Of accommodatie geboekt bij TravelBird? Dan kunt u aankloppen bij de Nederlandse Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) voor een eventuele terugbetaling of de uitvoering van uw reis.

Kijk op de website van SGR voor informatie over het scenario dat voor u van toepassing is. Maakt u aanspraak op een tussenkomst van SGR? Dien een schadeclaim in via de website.

Tips voor een vlotte behandeling van uw terugbetalingsverzoek

  • Dien een volledig en correct dossier in met een kopie van alle belangrijke stukken zoals bestelbon, betalingsbewijs.
  • Gebruik steeds hetzelfde e-mailadres om te communiceren in uw dossier.
  • Ontving u een referentienummer? Vermeld dit bij elk nieuw contact.
  • Dien uw schadeclaim slechts één keer in. Zo niet riskeert u een langere behandelingstijd.

SGR probeert schadeclaims binnen 4 tot 6 weken af te handelen en uit te betalen.

U hebt een bon

Hebt u een cadeau- of tegoedbon van TravelBird? Doe een aangifte van schuldvordering bij de aangestelde curator via crediteurenlijst.nl.

U betaalde met kredietkaart

Krijgt u uw geld toch niet terug en betaalde u met een kredietkaart? Neem dan contact op met de uitgever van uw kredietkaart. Hij kan u onder bepaalde voorwaarden terugbetalen via de charge back-procedure.

Hebt u nog vragen of komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze juristen.