Consumentennieuws

28-09-22 Online reviews: zijn ze betrouwbaar?

Is een webwinkel uw vertrouwen waard? Online reviews checken, geeft een goed idee. Maar helaas zijn ze soms gemanipuleerd. Ontdek de juiste reflexen om reviews te doorprikken.


27-09-22 Blue Air

Blue Air staakt alle vluchten tot 10 oktober 2022. Hebt u reisplannen met deze vliegmaatschappij? U hebt recht op een terugbetaling van de reissom en misschien ook op een compensatie. Ontdek hoe u die claimt.


20-09-22 Frauduleuze brandhoutverkopers op het internet

Sinds vorige winter melden consumenten frauduleuze onlineverkopers van brandhout en pellets. Helaas zijn die nog altijd actief. Ontdek hoe u niet in hun val trapt en deze winter niet in de kou blijft staan.


19-07-22 eCollect / Novalnet

Ontving u een schuldvordering van het incassobureau eCollect AG in naam van Novalnet AG nadat u zich aanmeldde op een datingsite? En u bent hiermee niet akkoord? Ontdek onze analyse en tips.


13-07-22 Vakantie 2022: een zomer overschaduwd door vluchtannulaties en vertragingen

Overschaduwen vluchtannulaties of vertragingen door stakingen van het luchtvaartpersoneel of personeelstekort uw reisplannen? Dit zijn uw rechten!


06-07-22 Faillissement Alitalia

Hebt u een aanvraag tot terugbetaling van uw ticket of voucher ingediend bij Alitalia maar wacht u nog steeds op uw geld? Hier leggen we uit waarom en wat u kunt doen.


30-06-22 Vakantiekriebels!

Reist u naar het buitenland deze zomer? Met een degelijke voorbereiding geniet u extra van uw vakantie!


22-06-22 Stakingen Brussels Airlines en Ryanair van einde juni: uw rechten

Het personeel van Brussels Airlines kondigt een staking aan voor 23, 24 en 25 juni. Het Belgische personeel van Ryanair staakt op 24, 25 en 26 juni. Is uw vlucht geannuleerd? Dit zijn uw rechten.


01-06-22 Surfen en klikken: betaalverplichting online

U grasduint wat op het internet, ziet iets interessant en klikt door om de totaalprijs te kennen. Ineens blijkt uw aankoop definitief en moet u betalen. Kan dat?


31-05-22 Voorbeeldbrief

Met deze voorbeeldbrief kunt u de handelaar op zijn garantieverplichtingen wijzen. U hebt immers recht op een kosteloze herstelling of vervanging en dit binnen een redelijke termijn.