Update faillissement Air Berlin

Curator contacteert zelf gedupeerde reizigers

De rechtbank in Berlijn heeft een curator aangewezen in de faillissementszaak van Air Berlin: Lucas Flöther. Hij is verantwoordelijk voor de vereffening van de failliete boedel.

Air Berlin Gruppe / Lucas Flöther
Postfach 10 30 10
18005 Rostock
Germany

Claimprocedure

Wacht u op de terugbetaling van uw geannuleerde ticket? Of hebt u nog een vergoeding tegoed voor een vertraagde vlucht of problemen met uw bagage? De curator verzoekt u zelf geen claim in te dienen maar te wachten op zijn bericht.

De curator belooft schriftelijk contact op te nemen tussen nu en het einde van het jaar. In die brief wordt dan verdere informatie gegeven en een gepersonaliseerd vorderingsformulier meegestuurd.

Hebt u tegen het einde van 2017 geen brief ontvangen? Dan kunt u tot 1 februari 2018 uw vordering indienen op de website www.airberlin-inso.de.

Maar opgelet: ná het faillissement is de kans klein dat u uw geld recupereert. Als consument staat u als laatste in de rij van terugbetalingen.

Tips voor het invullen van het claimformulier

  • Geef een omschrijving van de klacht
  • Noteer het boekings- en het vluchtnummer
  • Specifieer het bedrag van de vordering
  • Vermeld uw contactgegevens
  • Voeg kopieën van bewijs m.b.t. de boeking toe
  • Diende u al een klacht in bij Air Berlin? Geef dan ook het registratienummer van deze klacht door
  • Bewaar een kopie van alle stukken van uw klacht

Andere opties

  • Hebt u tickets betaald met een kredietkaart en wordt de vlucht niet uitgevoerd? Neem dan contact op met www.mijnkaart.be en doe een terugbetalingsverzoek (chargeback request).
  • U hebt een pakketreis geboekt? De reisorganisator is verantwoordelijk voor vervangend vervoer als de Air Berlin-vlucht is geannuleerd. 

Meer informatie?

Hebt u hier nog vragen over of komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze juristen.