Ti84shop.nl

Laatst aangepast op 14-03-24.

Consumenten melden ons dat het Nederlandse bedrijf Ti84shop.nl bestellingen en betalingen aanvaardt, maar niet levert, noch terugbetaalt. Bijna 200 ontgoochelde klanten hebben ons gecontacteerd voor hulp. Helaas antwoordt deze onlineverkoper momenteel niet op de argumenten van ECC-Net. Een minnelijke oplossing blijft dan ook uit. Bent u betrokken? We leggen uit wat u kunt doen.

Ti84shop.nl is onderwerp van bijna 200 klachten bij ECC België

Bijna 200 consumenten contacteerden ons met klachten over het Nederlandse Ti84shop.nl, het bedrijf achter een aantal onlinewinkels die onder andere de spelcomputer PlayStation 5 verkopen:

  • Ti84shop.nl
  • Ti-84shop.nl
  • 2dehandsstudieboek.nl
  • grwinkel.nl
  • thatsvogue.nl
  • goedkoopstesmartphones.nl
  • cosmeticessentials.nl
  • gadgetfreakzz.nl

Wat met bemiddeling?

Momenteel is het vrij lastig om uw geld terug te krijgen van Ti84shop.nl. Sommige consumenten zijn daar dankzij hun volharding toch in geslaagd. Onze bemiddeling is weinig succesvol. Via onze Nederlandse collega’s zochten we naar een minnelijke oplossing met Ti84shop.nl, maar tot nu toe wierp bemiddeling weinig vruchten af.

Daarom hebben we het niet-leveringsprobleem van Ti84shop.nl aangekaart bij de Economische Inspecties in België en Nederland. Enkel zij kunnen onderzoeken starten en eventueel sancties opleggen zoals het offline halen van een website of het betalen van een dwangsom.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM), de Nederlandse Economische Inspectie, oordeelde dat de webwinkel binnen veertien dagen moet terugbetalen als klanten gebruik maken van hun bedenktijd. Hij moet ook duidelijk aangeven wat de levertijd is en de bereikbaarheid van de klantenservice verbeteren. Doet de webshop dit niet? Dan moet hij een dwangsom betalen.

Niet geleverd? Ons advies

Wacht u tevergeefs op een levering van Ti84shop.nl? Dit is wat u kunt doen:

  • Annuleer uw aankoop en vraag een terugbetaling
    Doe dit schriftelijk per e-mail of via het contactformulier op de website van de verkoper en bewaar een bewijs.

  • Vraag terugbetaling aan de uitgever van uw kredietkaart
    Hebt u met een kredietkaart betaald? U kunt de betaling betwisten bij de uitgever van uw kaart. Hij kan u onder bepaalde voorwaarden terugbetalen. Hiervoor moet u een formulier invullen op www.mijnkaart.be.

  • Plaats een negatieve beoordeling op bv. Trustpilot
    In sommige gevallen kan dit leiden tot een reactie van de verkoper. Wees echter beleefd en blijf bij de feiten om laster te voorkomen!

  • Informeer de Economische Inspectie
    Geraakt uw klacht niet opgelost? Meldt dit bij de Belgische Economische Inspectie die samenwerkt met haar Nederlandse tegenhanger, ACM. De Economische Inspecties zullen uw individuele klacht niet oplossen, maar dankzij uw melding kunnen ze de omvang van het probleem inschatten en eventuele nieuwe maatregelen treffen.

  • Start een juridische procedure
    Ti84shop.nl levert of betaalt niet terug? Dan kunt u een Europese procedure voor geringe geschillen starten. Heeft Ti84shop.nl u schriftelijk een terugbetaling beloofd maar blijft die uit? De Europese betalingsbevelprocedure helpt u bij het terugvorderen van dat bedrag. Beide procedures zijn eenvoudig en schriftelijk en start u bij de vrederechter van uw verblijfplaats. Opgelet: ti84shop.nl is de naam die u moet invullen op het vorderingsformulier. Hebt u nog vragen? Contacteer gerust onze juristen.