Zoeken

Zoekresultaten voor "garantie"

31/05/2022 Voorbeeldbrief

Met deze voorbeeldbrief kunt u de handelaar op zijn garantieverplichtingen wijzen. U hebt immers recht op een kosteloze herstelling of vervanging en dit binnen een redelijke termijn.


15/03/2022 Wereld Consumentenrechtendag 2022

Ter gelegenheid van Wereld Consumentenrechtendag zet het ECC-Net enkele voorbeelden van duurzame ‘best practices’ van over het hele continent in de kijker. Of hoe gluren bij de buren ons op goede ideeën kan brengen.


11/03/2022 (11/03/2022) Wereld Consumentenrechtendag

Ter gelegenheid van Wereld Consumentenrechtendag zet het ECC-Net enkele voorbeelden van duurzame ‘best practices’ van over het hele continent in de kijker. Of hoe gluren bij de buren ons op goede ideeën kan brengen.


30/11/2021 Opgelost!

Het kinderbed dat mevrouw D.S. online bestelde en betaalde, kwam onvolledig aan. Drie maanden later had ze de ontbrekende onderdelen nog niet ontvangen. Benieuwd hoe dit afliep voor mevrouw D.S?


30/11/2021 Nieuwe EU-wetgeving versterkt uw consumentenrechten

De Europese Unie zit niet stil op vlak van consumentenbescherming. Nieuwsgierig naar wat er precies in de pijplijn zit voor volgend jaar en daarna? We geven een overzicht.


30/11/2021 Hoeveel talen spreekt u online?

Klant is koning. Toch? Mogen we dan verwachten dat buitenlandse webshops ons in het Nederlands bedienen? Ontdek het antwoord en hoe het in onze buurlanden zit.


10/11/2021 Pakketjes terugsturen

Wat als de retourzending niet of beschadigd aankomt bij de webshop? Wie draagt het financiële risico? ECC België legt uit.


07/10/2021 (07/10/2021) Retourzendingen: wie draagt het financiële risico?

Dankzij het herroepingsrecht kunt u onlinebestellingen meestal retourneren. Maar wie moet opdraaien voor de kosten als de ene partij beweert dat het pakket correct verzonden werd en de andere dat hij niets of een pakket met beschadigde inhoud heeft ontvangen?


22/09/2021 Reserveonderdelen en reparatie

Dure huishoudtoestellen laten het te snel afweten? Dan wilt u die (laten) herstellen. Toch? Dankzij Europese regels hebt u recht op reparatie. En dit tot 7 à 10 jaar na aankoop, afhankelijk van het toestel.


02/09/2021 Onlineaankopen terugsturen

Kwam uw onlinebestelling niet correct aan of bent u niet gelukkig met de aankoop? In beide gevallen, mits enkele uitzonderingen, kan het product terug naar de verkoper. Volg deze tips.