Zoeken
Zoekresultaten voor "garantie"
08/07/2021 Probleem met de levering
Probleem met de levering van uw aankoop buiten de verkoopruimte.
05/10/2021 (06/07/2015) Opgelet voor verkopers van elektronische toestellen die u op uw vakantiebestemming benaderen!
Het Europees Centrum voor de Consument (ECC) België ontvangt klachten van vakantiegangers naar de Spaanse eilanden, die zich hebben laten overhalen tot de aankoop van dure elektronische toestellen en software. Achteraf blijkt dat ze hiervoor een veelvoud van de echte waarde betaalden. De kwaliteit is daarenboven ondermaats. ECC België heeft één eenvoudige tip: wimpel straatverkopers van elektronische toestellen beleefd maar vastberaden af. Hebt u zich toch laten verleiden? ECC België toont hoe u kunt proberen een terugbetaling te bekomen.
05/10/2021 (12/03/2015) 15 maart: Wereld Consumentenrechtendag. Zijn commerciële garanties hun geld waard?
Dankzij de Europese garantiewetgeving hebben consumenten recht op herstelling, vervanging en in sommige gevallen de terugbetaling van goederen die binnen 2 jaar na aankoop de geest geven. Verkopers zijn wettelijk verplicht consumenten deze garantie kosteloos te verstrekken. Toch bieden verkopers ook vaak, al dan niet betalende, commerciële garanties aan. Zijn deze commerciële garanties hun geld waard? Bieden ze de consument iets extra vergeleken met de wettelijke garantie die geldt in de EU, Noorwegen en IJsland? Het Netwerk van Europese Consumentencentra (ECC-Net) heeft 342 controles uitgevoerd in 25 landen, onderzocht 104 websites, contacteerde 127 winkels en peilde online 543 consumenten.
05/10/2021 (06/02/2015) E-commerce door de ogen van het ECC-Net: tips voor de consument maar ook voor de verkoper!
Omdat het netwerk van Europese Consumentencentra steeds meer klachten over online winkelen ontvangt, heeft het een rapport gewijd aan e-commerce en zijn er allerlei tools ontwikkeld voor consumenten en handelaars. We willen toch allemaal veilig online kunnen kopen en verkopen binnen de interne markt.