Onterechte kosten voor autohuur

Stel: u keert terug van een deugddoende vakantie en u merkt dat er … onterechte of onduidelijke kosten van uw kredietkaart werden gehaald. Neem dan onmiddellijk schriftelijk contact op met het verhuurkantoor – per e-mail of aangetekende zending. En vraag om een verklaring of een rechtzetting voor de extra autohuur-kosten.

Onverwachte kosten voor autohuur

Vaak zijn deze verrassende autohuur-kosten voor bijkomende verzekeringen of reparaties van de wagen.

In het eerste geval gaat het om aanvullende verzekeringen die u – zonder het zelf te beseffen – onderschreef toen u het contract tekende. U ging dus akkoord met de inhoud, waardoor het enorm moeilijk is om deze kosten te betwisten.

Moet u bijbetalen voor reparaties van schade die zogezegd werd vastgesteld op het gehuurde voertuig? Maar kreeg u – toen u de wagen inleverdeniet de kans om het voertuig te inspecteren met een verantwoordelijke van het verhuurkantoor? Vecht de extra autohuur-kosten dan meteen schriftelijk aan bij het kantoor.

Onthoud daarbij dat het verhuurkantoor uw extra kosten voor de autohuur moet rechtvaardigen, door u de factuur van de reparatie te bezorgen. Bovendien moet een derde die reparatie uitvoeren. Niet het kantoor zelf!

Onterechte kosten voor autohuur terugkrijgen

Ondertussen nam u correcte stappen om de onterechte kosten voor uw autohuur te betwisten. Maar u hoort maar niets van het verhuurkantoor. En u ziet al helemaal geen terugbetaling verschijnen op uw rekening … Richt u dan meteen tot de juiste instantie: