Bereken uw schadevergoeding

Uw vlucht is vertraagd, overboekt of zelfs geannuleerd. Of er zijn problemen met uw bagage? Dan vraagt u zich terecht af waar u recht op hebt.

Vertrekt uw vlucht uit een EU-land of is uw bestemming een EU-land met een vlucht uitgevoerd door een Europese luchtvaartmaatschappij? Dan gelden de Europese regels voor de passagiersrechten.

Vul hieronder de gevraagde info in en u achterhaalt binnen enkele stappen of u recht hebt op compensatie en in welke vorm. Let wel: luchtvaartmaatschappijen moeten geen financiële vergoeding betalen als overmacht uw problemen veroorzaakt.

U hebt recht op compensatie? Volg dit stappenplan

  1. Maak uw klacht altijd eerst kenbaar bij de luchtvaartmaatschappij als u van mening bent dat u recht hebt op compensatie. Dit doet u best via de website van de luchtvaartmaatschappij of per e-mail. Eventueel per post. Deze voorbeeldbrief helpt u bij de formulering van uw verzoek bij vluchtvertraging.

  2. Bent u het niet eens met het antwoord van de luchtvaartmaatschappij en gaat het om een Europese luchtvaartmaatschappij gevestigd in een ander land dan waar u woont? Neem dan contact op met onze juristen. Wij helpen u bij het zoeken naar een minnelijke oplossing voor uw probleem. Dit doen wij gratis.

  3. Gaat het om een niet-Europese of Belgische luchtvaartmaatschappij? Wij kunnen helaas niet voor u bemiddelen. Maar u vindt uw passagiersrechten helder uitgelegd op onze website