Hebt u een vraag of klacht?
Ontdek of u goed zit bij ECC België.
Hebt u een vraag of klacht over uw rechten als consument (u koopt als particulier bij een professionele verkoper of dienstverlener)?
Hebt u een vraag als bedrijf of een vraag over een administratief probleem? Bekijk dan hier uw opties. Leg uw vraag eventueel voor aan een instantie voor buitengerechtelijke geschillenoplossing.
Hebt u een vraag of probleem in een grensoverschrijdende context? Dus: met betrekking tot een handelaar of dienstverlener die is gevestigd in een andere EU- lidstaat? Of hebt u een vraag over de Europese wetgeving?
ECC België is enkel bevoegd voor consumentenproblemen binnen Europa. Voor consumentenproblemen binnen België kunt u terecht bij een consumentenorganisatie, zoals Test-Aankoop of een instantie voor buitengerechtelijke geschillenoplossing.
Kent u uw rechten? Klik op het kruisje indien u eerst nog juridisch advies wenst.
Ik doe graag een beroep op ECC België voor gratis juridisch advies.
Klik op het vinkje om uw klacht bij ECC België in te dienen. Wilt u eerder informatie over gerechtelijke procedures? Of is uw tegenpartij verwikkeld in een faillissement? Klik dan op het kruisje.
In sommige gevallen is bemiddeling niet mogelijk en rest u enkel nog de optie om naar de rechtbank te gaan. Is uw verkoper in vereffening of werd hij failliet verklaard, klik dan hier.
Schrijf de handelaar zo snel mogelijk aan. Licht uw klacht en uw verwachtingen toe. Gebruik onze voorbeeldbrieven. Krijgt u geen reactie, of botst u op onbegrip?
Schakel dan ECC België in