Consumentennieuws

13-01-22 Arrivederci Alitalia

De Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia heeft op 15 oktober haar activiteiten gestaakt. Hebt u nog ongebruikte vliegtickets of een voucher? Dan hebt u recht op terugbetaling.


23-12-21


17-12-21 In't kort

Vanaf 1 december tellen we op Facebook af naar kerstmis. Van 1 tot 24 december krijgt u elke dag een handige tip over uw rechten als consument. Wordt u een trouwe volger?


30-11-21 Hoeveel talen spreekt u online?

Klant is koning. Toch? Mogen we dan verwachten dat buitenlandse webshops ons in het Nederlands bedienen? Ontdek het antwoord en hoe het in onze buurlanden zit.


30-11-21 Nieuwe EU-wetgeving versterkt uw consumentenrechten

De Europese Unie zit niet stil op vlak van consumentenbescherming. Nieuwsgierig naar wat er precies in de pijplijn zit voor volgend jaar en daarna? We geven een overzicht.


30-11-21 Abonnement bij Nederlands bedrijf opzeggen

Hebt u een abonnement bij een Nederlands bedrijf en wilt u dat opzeggen? Dat kan zolang u de Nederlandse regels respecteert.


30-11-21 Opgelost!

Het kinderbed dat mevrouw D.S. online bestelde en betaalde, kwam onvolledig aan. Drie maanden later had ze de ontbrekende onderdelen nog niet ontvangen. Benieuwd hoe dit afliep voor mevrouw D.S?


17-11-21 Czech Airlines is failliet

De Tsjechische luchtvaartmaatschappij Czech Airlines is failliet. Alle vluchten zijn dan ook geannuleerd. Bent u getroffen? Hieronder leest u wat u kunt doen, afhankelijk van hoe u de vliegtickets betaalde.


10-11-21 Pakketjes terugsturen

Wat als de retourzending niet of beschadigd aankomt bij de webshop? Wie draagt het financiële risico? ECC België legt uit.


29-09-21 Wordt u ambassadeur voor de Webshop Check?

In oktober lanceren we op sociale media met een promotiefilmpje een campagne voor de Webshop Check. Helpt u ons bij de promotie van deze handige tool door onze berichten te delen?