Consumentennieuws

21-02-19 Flybmi is failliet

De Britse luchtvaartmaatschappij flybmi is failliet. Moest u nog vliegen met flybmi? Dit zijn uw rechten.


12-02-19 Germania vraagt faillissement aan

Alle vluchten van Germania zijn geannuleerd. Moest u na 4 februari met Garmania vliegen? ECC België legt uit wat u kunt doen.


23-01-19 ESTA voor de Verenigde Staten

Reist u binnenkort naar de VS? Let op wanneer u online een ESTA aanvraagt. Op het internet zijn er verschillende websites die zich voordoen als de officiële website en u bovendien meer aanrekenen.


08-11-18 Handbagage inchecken?

Handbagage mag niet altijd gratis mee op het vliegtuig en soms moet u handbagage toch inchecken. ECC België legt uit wat het recht zegt over uw handbagage.


08-11-18 TravelBird is failliet

De Nederlandse online reisagent TravelBird B.V. is failliet. Bent u hierdoor getroffen? Dit is wat u kunt doen.


13-09-18 Seniorenvoordeelkaart

ECC België en FOD Economie krijgen klachten over de voordeelkaart. Kocht u de kaart en voelt u zich misleid? Hier leest u wat u kunt doen.


06-09-18 NextFly

ECC België ontvangt de laatste tijd veel klachten over NextFly. Consumenten krijgen agressieve televerkopers aan de lijn. Na het telefoontje volgt een factuur. Wat nu?


12-07-18 Staking Ryanair: uw rechten

Is uw vlucht afgelast door de stakingen van het personeel van Ryanair? ECC België vat uw rechten samen.


04-07-18 Athleteshop is failliet

De Nederlandse webwinkel Athleteshop is failliet verklaard. Hebt u iets besteld op deze website en werd u niet geleverd? ECC België legt uit wat u kunt doen om te proberen uw geld terug te krijgen.


19-06-18 Jaarcijfers ECC België 2017

ECC België behandelde in 2017 een record aantal dossiers: 10.155. Consumenten kaartten vooral de misleidende verkoopstechnieken aan, zowel per internet als per telefoon.