Consumentennieuws

28-11-17 Update faillissement Air Berlin

In de faillissementszaak van Air Berlin vraagt de curator zelf geen claim in te dienen maar te wachten op zijn bericht. Hij belooft schriftelijk contact op te nemen voor het einde van het jaar.


08-11-17 Hoe online betalen?

Enkel nog betalen en uw online-aankoop is naar u onderweg. Maar welke betaalmethode kiest u best?


08-11-17 Misleidende televerkoop

Steeds meer consumenten krijgen misleidende televerkopers aan de lijn. Na het telefoontje volgt vaak een brief van een incassobureau. Wat nu?


07-11-17 Air Berlin update

In de faillissementszaak van Air Berlin heeft de rechtbank in Berlijn een curator aangewezen. Gedupeerde passagiers kunnen tot 1/2/2018 een vordering indienen bij de Duitse curator. Hier leest u hoe.


18-09-17 Ryanair annuleert vluchten

Ryanair annuleert duizenden vluchten om o.a. zijn stiptheid te verbeteren. Wat zijn uw rechten als vliegtuigpassagier ?


06-09-17 Air Berlin in financiële problemen

De Duitse luchtvaartmaatschappij Air Berlin heeft haar vereffening aangevraagd. ECC legt uit wat u kunt doen als u tickets kocht voor een vlucht of als u nog geld tegoed hebtt van Air Berlin.


26-07-17 Europese consumenten kopen met meer vertrouwen in de hele interne markt, vooral online

Ruim de helft van de Europese consumenten winkelt online en steeds vaker bij webshops gevestigd in andere EU-landen. Zo blijkt uit het ‘Scorebord consumentenvoorwaarden 2017’ van de Europese Commissie.


19-07-17 Jaarverslag 2016 ECC Belgie

Wat deed het Europees Centrum voor de Consument het afgelopen jaar? Benieuwd? Ontdek het in het jaarverslag van 2016!


19-07-17 Jaarverslag 2016 Belgische ODR-contactpunt

Het jaarverslag 2016 van het Belgische ODR-contactpunt blikt terug op enkele spilmomenten, feiten en activiteiten tijdens dit eerste werkjaar.


19-07-17 Europese procedure voor kleine geschillen

Op 14 juli 2017 wijzigde de Europese procedure voor geringe geschillen. ECC België licht de nieuwigheden toe.