Consumentennieuws
24-02-22 Voorbeeldbrief
De boekingssite talmt met de terugbetaling van uw geannuleerde vliegtickets? Vraag de luchtvaartmaatschappij met deze voorbeeldbrief informatie waarmee u extra druk kunt uitoefenen op de reserveringssite.
24-02-22 Vraag van de maand
Ik heb een vliegticket geboekt via een boekingssite. Mijn vlucht is geannuleerd. Vraag ik terugbetaling aan de boekingssite of de vliegmaatschappij? Lees het antwoord.
27-01-22 Gegevensbescherming
Uw persoonsgegevens veilig stellen, dat doet u best elke dag. Niet alleen op 28 januari, de internationale dag van de gegevensbescherming. Maar wat houdt dat nu precies in?
13-01-22 Arrivederci Alitalia
De Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia heeft op 15 oktober haar activiteiten gestaakt. Hebt u nog ongebruikte vliegtickets of een voucher? Dan hebt u recht op terugbetaling.
17-12-21 In't kort
Vanaf 1 december tellen we op Facebook af naar kerstmis. Van 1 tot 24 december krijgt u elke dag een handige tip over uw rechten als consument. Wordt u een trouwe volger?
30-11-21 Nieuwe EU-wetgeving versterkt uw consumentenrechten
De Europese Unie zit niet stil op vlak van consumentenbescherming. Nieuwsgierig naar wat er precies in de pijplijn zit voor volgend jaar en daarna? We geven een overzicht.
30-11-21 Opgelost!
Het kinderbed dat mevrouw D.S. online bestelde en betaalde, kwam onvolledig aan. Drie maanden later had ze de ontbrekende onderdelen nog niet ontvangen. Benieuwd hoe dit afliep voor mevrouw D.S?
30-11-21 Hoeveel talen spreekt u online?
Klant is koning. Toch? Mogen we dan verwachten dat buitenlandse webshops ons in het Nederlands bedienen? Ontdek het antwoord en hoe het in onze buurlanden zit.
30-11-21 Abonnement bij Nederlands bedrijf opzeggen
Hebt u een abonnement bij een Nederlands bedrijf en wilt u dat opzeggen? Dat kan zolang u de Nederlandse regels respecteert.