Consumentennieuws

25-05-21 Vraag van de maand

Bijna een jaar geleden werd mijn vlucht door COVID-19 geannuleerd en ik wacht nog steeds op een terugbetaling. Wat kan ik doen?


25-05-21 Opgelost!

De PCR-test op Brussels Airport van mevrouw G.R. werd dubbel aangerekend én de resultaten lieten op zich wachten zodat ze haar vlucht miste. ECC-Net bemiddelt in haar naam en bekomt een vergoeding.


12-05-21 Luuqx is failliet

De Nederlandse webwinkel Luuqx is failliet. Hebt u iets besteld op deze website, dan is de kans klein dat uw bestelling geleverd wordt. Dit is wat u kunt doen om te proberen uw geld terug te krijgen.


30-03-21 Nederlandse SGR-reisvouchers voor geannuleerde pakketreis

Maart 2020 reikten Nederlandse reisorganisaties de eerste SGR-reisvouchers uit. Die moeten na de vervaldatum, 12 maanden later, worden uitbetaald. Hoe gaat dat in zijn werk? U leest het hier.


11-03-21 Een zonnebril nodig? Bestel schoenen op internet!

Online schoenen besteld op een ‘.de’-site maar een zonnebril ontvangen? Dat is wat enkele Belgische consumenten overkwam. We leggen deze vorm van fraude haarfijn uit. Zo loopt u alvast niet in de val.


28-01-21 Coronavoucher vervalt weldra?

Hebt u een coronavoucher ontvangen na de annulatie van uw pakketreis geboekt bij een Belgische reisorganisator? Deze tegoedbon vervalt weldra. Wat nu?


14-01-21 PayPal

PayPal laat u voortaan betalen voor uw slapende rekening. Hebt u een account die u zelden gebruikt? Dan doet u er goed aan uw account te heractiveren of af te sluiten. We doen uit de doeken hoe.


16-12-20 Nieuwjaarswensen 2021

Het was een bewogen jaar 2020. Een terugblik en onze allerbeste wensen voor 2021!


19-11-20

Hulp en advies aan meer dan 1 miljoen Europese consumenten: ECC-Net viert 15 jaar grensoverschrijdende consumentenbescherming


10-11-20 Faillissement van Thomas Cook

Wacht u nog op een terugbetaling en boekte u via Duitsland? Dan hebt u tot 15 november om een terugbetalingsverzoek in te dienen.