Consumentennieuws
24-02-22 Vraag van de maand
Ik heb een vliegticket geboekt via een boekingssite. Mijn vlucht is geannuleerd. Vraag ik terugbetaling aan de boekingssite of de vliegmaatschappij? Lees het antwoord.
24-02-22 www.eccnet.eu: de nieuwe webstek van ECC-Net
Het Netwerk van Europese Consumentencentra lanceerde onlangs zijn website: www.eccnet.eu. Zo krijgt ook het netwerk een visitekaartje in de vorm van een website.
24-02-22 De EU bij u in de buurt
Een vraag over bv. wonen, werken, studeren in de EU? Met de interactieve kaart ‘De EU bij mij in de buurt’ vindt u alle EU-organisaties in uw regio en komt u te weten welke diensten ze verlenen.
24-02-22 Opgelost!
Hoewel ze haar vlucht via een platform boekt, vergoedt de luchtvaartmaatschappij mevrouw A. omdat ze niet geïnformeerd werd over het vervroegde tijdstip van vertrek.
24-02-22 Voorbeeldbrief
De boekingssite talmt met de terugbetaling van uw geannuleerde vliegtickets? Vraag de luchtvaartmaatschappij met deze voorbeeldbrief informatie waarmee u extra druk kunt uitoefenen op de reserveringssite.
27-01-22 Gegevensbescherming
Uw persoonsgegevens veilig stellen, dat doet u best elke dag. Niet alleen op 28 januari, de internationale dag van de gegevensbescherming. Maar wat houdt dat nu precies in?
13-01-22 Arrivederci Alitalia
De Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia heeft op 15 oktober haar activiteiten gestaakt. Hebt u nog ongebruikte vliegtickets of een voucher? Dan hebt u recht op terugbetaling.
17-12-21 In't kort
Vanaf 1 december tellen we op Facebook af naar kerstmis. Van 1 tot 24 december krijgt u elke dag een handige tip over uw rechten als consument. Wordt u een trouwe volger?