Consumentennieuws

19-07-17 Jaarverslag 2016 ECC Belgie

Wat deed het Europees Centrum voor de Consument het afgelopen jaar? Benieuwd? Ontdek het in het jaarverslag van 2016!


19-07-17 Jaarverslag 2016 Belgische ODR-contactpunt

Het jaarverslag 2016 van het Belgische ODR-contactpunt blikt terug op enkele spilmomenten, feiten en activiteiten tijdens dit eerste werkjaar.


19-07-17 Europese procedure voor kleine geschillen

Op 14 juli 2017 wijzigde de Europese procedure voor geringe geschillen. ECC België licht de nieuwigheden toe.


22-06-17 Tinker Travel is failliet

Tinker.Travel B.V. en Tinker Nederland B.V. zijn failliet. Hebt u bij een van deze firma’s luchthavenvervoer geregeld en betaald? Doe aangifte bij de curator. Hier leest u hoe.


22-06-17 Bijna vakantie! Bent u goed voorbereid?

Het is bijna vakantie. Fantastisch! Maar bent u vertrekkensklaar? ECC België geeft raad voor een goede voorbereiding. Dan kunt u met een gerust hart op pad.


20-06-17 Lage-emissiezones in Frankrijk

Reisplannen met de auto naar Frankrijk? Sommige Franse agglomeraties zijn lage-emissiezones die u enkel in mag met een Crit’Air-vignet. Hier leest u hoe u dat verkrijgt.


14-06-17 Beterprijs

Ook een betalingsverzoek gekregen van gerechtsdeurwaarder Van Straten 'in opdracht van Beterprijs'? Lees wat u kunt doen.


30-05-17 Doorverkoop van tickets

Alle kaartjes voor uw favoriete event zijn uitverkocht. Op internet kunt u er toch nog een bemachtigen. Bent u zeker dat u niet bedrogen wordt? ECC België geeft tips.


17-05-17 Ongewenste betalende abonnementen

3,5 miljoen Europese consumenten gingen de afgelopen drie jaar in op een aantrekkelijk onlineaanbod dat resulteerde in een ongewenst betalend abonnement. Dit blijkt uit een studie van het Zweedse ECC.


16-05-17 Registratie prepaidsimkaarten

Belt u met een prepaidkaart? U moet uw herlaadkaart voor 7 juni registreren bij uw operator. Zo niet wordt ze geblokkeerd en bent u uw beltegoed onherroepelijk kwijt. ECC legt uit waarom en hoe.