Consumentennieuws

30-11-21 Nieuwe EU-wetgeving versterkt uw consumentenrechten

De Europese Unie zit niet stil op vlak van consumentenbescherming. Nieuwsgierig naar wat er precies in de pijplijn zit voor volgend jaar en daarna? We geven een overzicht.


30-11-21 Abonnement bij Nederlands bedrijf opzeggen

Hebt u een abonnement bij een Nederlands bedrijf en wilt u dat opzeggen? Dat kan zolang u de Nederlandse regels respecteert.


30-11-21 Opgelost!

Het kinderbed dat mevrouw D.S. online bestelde en betaalde, kwam onvolledig aan. Drie maanden later had ze de ontbrekende onderdelen nog niet ontvangen. Benieuwd hoe dit afliep voor mevrouw D.S?


17-11-21 Czech Airlines is failliet

De Tsjechische luchtvaartmaatschappij Czech Airlines is failliet. Alle vluchten zijn dan ook geannuleerd. Bent u getroffen? Hieronder leest u wat u kunt doen, afhankelijk van hoe u de vliegtickets betaalde.


10-11-21 Pakketjes terugsturen

Wat als de retourzending niet of beschadigd aankomt bij de webshop? Wie draagt het financiële risico? ECC België legt uit.


29-09-21 Wordt u ambassadeur voor de Webshop Check?

In oktober lanceren we op sociale media met een promotiefilmpje een campagne voor de Webshop Check. Helpt u ons bij de promotie van deze handige tool door onze berichten te delen?


29-09-21 In 't kort

Hebt u reisplannen naar het VK? Dan moet u vanaf 1/10 een internationaal paspoort op zak hebben. Ontdek welke reisdocumenten u best nog meeneemt voor een zorgeloze reis naar het buitenland.


22-09-21 Onlinebetalingen: de belangrijkste regels

Online betalen van aankopen via internet is dagelijkse kost. Dankzij de verplichte tweefactorauthenticatie zijn onlinebetalingen meer beveiligd dan ooit. Maar wat betekent dat nu juist?


22-09-21 Opgelost!

Een Belgische bootspecialist weigert de schade die hij veroorzaakt aan de boot van mijnheer D. uit Noord-Frankrijk te vergoeden. Na onze bemiddeling ziet de Fransman toch alle opgelopen schade vergoed.


09-09-21 Peperdure slotenmakers

Raakt u buitengesloten en moet u beroep doen op een slotenmaker? Let op wie u belt! ECC België ontving klachten over oneerlijke Nederlandse slotenmakers die buitensporige bedragen aanrekenden.