Consumentennieuws

24-02-22 www.eccnet.eu: de nieuwe webstek van ECC-Net

Het Netwerk van Europese Consumentencentra lanceerde onlangs zijn website: www.eccnet.eu. Zo krijgt ook het netwerk een visitekaartje in de vorm van een website.


24-02-22 Vraag van de maand

Ik heb een vliegticket geboekt via een boekingssite. Mijn vlucht is geannuleerd. Vraag ik terugbetaling aan de boekingssite of de vliegmaatschappij? Lees het antwoord.


24-02-22 Voorbeeldbrief

De boekingssite talmt met de terugbetaling van uw geannuleerde vliegtickets? Vraag de luchtvaartmaatschappij met deze voorbeeldbrief informatie waarmee u extra druk kunt uitoefenen op de reserveringssite.


24-02-22 In 't kort


24-02-22 Opgelost!

Hoewel ze haar vlucht via een platform boekt, vergoedt de luchtvaartmaatschappij mevrouw A. omdat ze niet geïnformeerd werd over het vervroegde tijdstip van vertrek.


27-01-22 Gegevensbescherming

Uw persoonsgegevens veilig stellen, dat doet u best elke dag. Niet alleen op 28 januari, de internationale dag van de gegevensbescherming. Maar wat houdt dat nu precies in?


13-01-22 Arrivederci Alitalia

De Italiaanse luchtvaartmaatschappij Alitalia heeft op 15 oktober haar activiteiten gestaakt. Hebt u nog ongebruikte vliegtickets of een voucher? Dan hebt u recht op terugbetaling.


23-12-21


17-12-21 In't kort

Vanaf 1 december tellen we op Facebook af naar kerstmis. Van 1 tot 24 december krijgt u elke dag een handige tip over uw rechten als consument. Wordt u een trouwe volger?


30-11-21 Hoeveel talen spreekt u online?

Klant is koning. Toch? Mogen we dan verwachten dat buitenlandse webshops ons in het Nederlands bedienen? Ontdek het antwoord en hoe het in onze buurlanden zit.